söndag 5 april 2009

Semester

Ahhhh... Nu börjar den efterlängtade semestern. Gud vad skönt.
Jag ligger aningen efter kan man säga. Med allt. Bilen vill ha sina sommardäck och vill till besiktningen. Den vill bli ordentligt städad också. Trädgården vill ha ett ansiktslyft och bli av med allt skräp som samlats där under ett halvår minst. Dottern vill till Universeum. Sonens rum vill bli färdigt med sista tröskeln och sista listbiten längst inne i hörnet. Den trådlösa routern vill absolut ut ur datorrummet (eller som vi f.d KGB-agenter brukar kalla det: The communication Center (på engelska alltså: inte på ryska)) så att vi alla får bättre täckning i lägenheten. Jag vill kunna sträcka ut på morgonen och kanske ta en joggingtur mitt på dagen. Jag vill laga ordentliga stressfria middagar som tar lång tid. Och jag vill kunna PÅSKPYSSLA!!!

Kankse blir ett och annat seriöst, svettdrivande, vansinnigt, totalt utmattande träningspass också...

Och om hälften av alla som vill något denna vecka (me inclusive) får som de vill - ja då är jag väldigt nöjd.

6 kommentarer:

Vida sa...

Låter inte som nån trevlig klass.. vilka trökmånsar du pluggat med. Min klass är inte sån. Har ingen aning om vad folk gör..

Jag gillar datorn och jag tror att det handlar om vilka behov och önskemål man har. Skärmen är liten men jag ska framförallt skriva och det stör faktiskt inte mig. Älskar den helt enkelt.. Du får låna någons och surfa runt och bilda dig en egen uppfattning helt enkelt.

Kram

Jonna sa...

Ja semester och ledighet är ju verkligen fullkomligt underbart, man får tid att göra allt i lugn och ro som man kanske gör annars också men med andan i halsen! Att träna på semester t.ex är något helt annat tycker jag, när man har tid och kan göra det när man vill på dagen.. :) ha en trevlig ledighet!!!

Snorkkis sa...

Skönt med semester, lyxigt värre. Men det har du säker gjord dig förtjänt av. Men jag såg inte coren där i to-do listan. Det blir väl att ta en dejt med nya pliatesbollen nu som då va? :)

Njut nu av semestern!

Marica sa...

Nu ska du inte glömma att andas
:0) på semestern menar jag....Har du hört den där barnsången med , jag tror att det är Anders Lundin (heter han så? ) som går typ så här "jag är så nöjd nöjd nöjd, man är glad när man är nöjd" Sjung en stund och så andas du och njuter av semestern :0)

Magdalena sa...

Vad skönt med en "ledgi" vecka! Hoppas du hinner lite av varje och att vädret blir bra. Jag bruakr alltid bli stressad på våren för det är så mkt att stå i så jag ska kanske oxå ta en ledig vecka?

Andrej sa...

Vida: Klassen var jättebra men föräldrarna var snobbar.
Fartfylld: Visst är det skönt att göra saker i lugn och ro. Blir nog lite före/efter-bilder.
Snorkfröken: Ja. Gnid in peppar i såren bara.
Pain: Låter mer än det är. Det blir ett par aktiviteter om dagen. Inte farligt om man jmf med en 50-timmars arbetsvecka.
Magdalena: Ta semester. Alla är värda en extravecka då och då.