onsdag 8 april 2009

Sammanfattning v 16

Det var en vecka som kändes väldigt bra. Jag känner mig stark och konditionen är på väg uppåt, helt klart. Det som förstörde nöjet var en rätt allvarlig smäll i höger knä. Ett resultat och en konsekvens av tuff streching och mycket klantig uppvärmning i tisdags. Vi skulle värma upp med att köra jage runt i hallen och jag vet att jag inte kan börja med tjurrusningar. Så fick jag för det. Ännu ett bevis på att jag INTE är 18 år.

Måndag: Skivstång/spinning på F&S - 90 minuter
Tisdag: Kickboxning - 90 minuter
Onsdag: Joggning + strech - 45 minuter
Torsdag: Skivstång på F&S - 60 minuter
Fredag: Taekwon-do - 90 minuter. Ajajaj i knät.
Lördag: Crosstrainer och strech på F&S - 35 minuter.
Söndag: Skivstång på F&S - 60 minuter. Knät okej men smärtar vid utfall.

Sammanlagd träningsdos blev 7 timmar och 50 minuter. Okej med tanke på att jag blev skadad och inte kunde springa på lördagen som planerat. Fick dessutom efter stor ångest hoppa över kickboxningen i söndags. Min osvikliga förmåga till tajming gjorde sig återigen påmind: En av instruktörerna från Ironman (en kickboxningsklubb i Göteborg) gästspelade. Så j-k-l typiskt! Gick efter 45 minuter så jag slapp plågas mer än nödvändigt.

Inga kommentarer: