lördag 11 april 2009

Pulsa(tack)

Tack för alla råd angående pulsträningen. Jag gjorde som Snorkfröken skrev: bara ge sig ut och känna sig för utan att ställa in för mycket innan.
Det blev 4,5 km i det vackra vårvädret. Snittpulsen låg på 140 med toppar på 160. Jättetrevlig bekanskap med pulsklocka. Kändes som om det var lättare att springa när jag kunde snegla på klockan än det gjorde innan. Fast det sitter nog i huvudet.
Men oj vilken träningsvärk i baksidan på låren och ljumskarna. Det blir utmaningen idag istället för ett löppass till: core på schemat. Tvåhundra övningar och sedan grill hos våra bekanta. Mums...

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Vad kul att det gick bra. JAg har nog en likadan pulsklocka, från IForm. Fattar abra inte hur jag får fram maxpulsen på den, har inte lyckats men har lyckats ställa in zoner.

Andrej sa...

Det verkade som att maxpulsen ställde in sig själv. Det ingivk ett pc-program till klockan. Där kunde man lägga in all värden.

Snorkkis sa...

Här kommer Snorkkisen krypande till korset. Jag har inte gjort core på hela veckan!!! Tänkte att jag skulle testa att inte köra varje dag, då jag fick kommentaren att de musklerna också behöver vila ibland. Och hur gick det? Jo, de gör inget annat än vilar! Hade tänkt starta igång med de dagliga övningarna igen på måndag, men för tusan, jag återinför dem dagligen fr.o.m. idag!

Hoppas ni får en trevlig grillkväll! Verkligen väder för det nu!

Andrej sa...

Snorkfröken: Gott. Frågan är hur mycket de skall vila. Core är ju komplement till löpning och som får dig att bli snabbare. Hur mycket ansträngning är det för bålet i löpningen?