tisdag 14 april 2009

Mår fortfarande gott

Riktigt gott faktiskt. Men så kan det bli när ens drömmar plötsligt besannas.
För idag var det en bra första dag på jobbet. Lugnt och fint, men fick ändå mycket gjort och framför allt, mycket avslutat. Kändes skönt att cykla hem i solskenet och medvinden.
God mat - kyckling kokad i currybuljong med ris och grönsallad. En stor kopp kaffe och lite tjöt med grannarna.
Sedan var det ju kickboxningen - och då, när det var en kvart kvar så besannades min månadsgamla dröm, när tränaren säger: Ta på skydden; fot- hand- mun- och huvudskydd. Hälsa! Si-cha!
Tre underbara, långa, störtsköna, ronder mot två motståndare. Jag kan säga så här: min träning har ju inte försämrat konditionen. Klarade de tre ronderna mycket bra, med krafter kvar. Så jag kan ha betydligt högre intensitet till nästa gång och köra slut på den andre.
Imorgon blir det löpning på tid i Fontin. Skall ge mig på 10 km och se var jag hamnar någonstans. ALLT under 1,15 är ett rent under för den är tydligen jävulskt backig.
Hehe...

4 kommentarer:

Mamma Melissa sa...

Då håller jag tummarna för att du pallar hela vägen upp för backen -med en god tid:.))

Och nej, jag blir inte arg på dig:.)) Du lyckades ju ge mig världens komplimang mitt i alltet och visade på förståelse för båda sidor -det är en enormt god egenskap:.))

Andrej sa...

Det känns hårt med backarna. Få se om jag överlever.
Och det var ingen komplimang - det var sant.

Vida sa...

Låter roligt.. om du kommer till Stockholm ska du få träna på min klubb, där är det sparring hela pass ibland och man kan kolla innan vilket. skulle nog du gilla!

Andrej sa...

Vida: Självklart. Hoppas på konferans i Sth med andra ord.