tisdag 21 april 2009

Försiktigt

Knät känns mycket bättre. I stort sett smärtfritt. Jag tejpade och bandagerade hårt och beslöt att testa på kickboxning idag. Jag gick medvetet på halvfart och kände mig för. Det kändes bra och jag kunde efter ett tag släppa tanken på att det fanns en skada.
Avstod dock från sparringen, eftersom jag inte kan kontrollera teknikerna där. Körde lite slagkombinationer på mitts och lite vanlig boxning mot ledaren, bara några minuter. Tuff jäkel, den där.
Så imorgon blir det femkilometers-rundan i Fontin igen. Nu när jag hittar runt (hrmmm). Siktar på en tid under trettio minuter och så får vi utgå från det.
Nu blir det ostkaka med äpplekeso och ett stort glas vatten tillsammans med House.

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Skönt att knät bröjar kännas bättre. Ser framemot lite bilder från din runda imorrn!

Snorkkis sa...

Bra att knät känns bättre och förståndigt av dig att avstå sparringen fastän jag antar att det var lockande.

Mmm, äppelkeso, den har jag inte testat (är det den färdigköpta?). Rekommenderas?

Andrej sa...

Magdalena: Bilder kommer på Lördag. Idag var det Fontin!
Snorkfröken: Himmelsk!! Det är den färdiga som du köper i affären. Har blivit heltorsk på den...