fredag 24 april 2009

Väntar

Åhhhh.... träningen är ju inställd idag på grund av knattedisco i sunkiga gympasalen. Får mig att längta efter en egen lokal till TKD och kickboxning: med egen nyckel som gör att man kan köra extrapass när man vill och har tid. En sal på 600 kvm, med mjuk matta och en boxningsring. Boxsäckar, mittsor, päronbollar som hänger framme hela tiden. Hopprep som hänger framme. Sannerligen en blöt dröm.
Sitter just nu och väntar. Inte bara efter söndagens pass men även efter kvällens löppass - ätit köttgryta med rotfrukter och ris för snart två timmar sedan och sitter alltså och smälter maten just nu. Och drömmer om en träningssal på 600 kvm med en mjuk matta.

6 kommentarer:

Snorkkis sa...

Men du, det är verkligen jätte skönt väder ute idag, så det kanske kan fungera som substitut för salen.

Och snyggt jobbat med 19 dagarna! Imponerande!

Vida sa...

Ha,ha knattedisco i gympasal minns jag allt!! Kom till Stockholm så går vi till klubben som bara har kickboxning (www.kickboxning.se)...

Ha det gott!

Andrej sa...

Snorkfröken: Jag kom iväg vid halv nio på kvällen och det var den klart skönaste joggingtur jag gjort i år. Vilket väder!
Vida: Jaha du. Jag var inne på hemsidan och tittade på bilderna och schemat. Snacka om att gnida in salt, peppar, salubrin, soja och jod i såren. Vilken klubb! Och så är konferanserna i maj i Strömstad och i Gbg. Typiskt!!!

Snorkkis sa...

Härligt!

Mamma Melissa sa...

Ha ha... din sambo kan skatta sig lycklig att det är vad dina våta drömmar består av:.))

Andrej sa...

Snorkfröken: Härligt är ordet.
MM: Hmmm. Hon tycker jag är beklämmande.