måndag 16 februari 2009

Summering vecka 7

Jag tar efter Snorkfröken och summerar lite om förra veckans träning:
Måndag: Medelpass på Friskis - 1 timme
Tisdag: Kickboxning m inriktning på sparring - 1,5 timmar
Onsdag: Puls-pass på Friskis - 1 timme
Torsdag: Skivstång på Friskis - 1 timme
Fredag: Vilodag
Lördag: Medelpass på Friskis - 1,5 timmar
Söndag: Kickboxning m inriktning på teknik - 1,5 timmar

Total träningstid = 7,5 timmar + 6 mil cykling och 1,5 brevbärarturer med trappor.

Känner av knäna och ryggen en aning, vilket jag i första hand tror kommer från medelpassen på Friskis, eftersom det är mycket hopp i dem. Plus att vi strechar mycket i kickboxningen nu. Tuffare strech och i början av passet verkar inte mina leder tycka om. Känner mig stel dagen efter (extremt stel) och har ont i kroppen (lederna). Undrar om det är samma för de andra? Eller är det jag som är gammal????

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej
Jo vi blir ocksa otroligt stela av att stretcha hart. Man drar ju ut musklerna lite langre en dom tidigare har varit, so lite sliter man val sonder dom so att saga. Men om man bara stretchar i ett behagligt lage so kan man ju fo kampa en halv livstid med att bli lite vigare. So har du ont dagen efter stretch so vet du att du har blivit vigare even om det inte kanns so. =)

Men tyvarr so brukar man inte marka sin vighet forsen man har en langre vila po 1-2 veckor.

Stretcha hart =p

Andrej sa...

wushu Cissi: Jaja. Det är kickboxning idag och tränaren såg så där sadistisk ut sist, så...

Vida sa...

Nu måste jag komma igång och träna igen.. ska bara landa på nya jobbet så jag inte blir blåbärssylt istället för att jag gör allt på en gång. Tack för att du inspirerar till träning.

/Liv