tisdag 17 februari 2009

Glad, pigg och sprallig



Tänk att det kan vänta så snabbt. Det hängde väl på en millimeter att jag lade ner träningen idag (titta på inlägget nedan, som jag skrev för fyra timmar sedan).

Jag kom till träningen, eller rättare sagt jag släpade mig dit. Massor med folk på träningen. Många duktiga. Och så uppvärming och jag tänker: Jag kör på och ser vad som händer. Ont i knät. Ont i ryggen. Stel och kantig och inget riktigt bra flås.

Och sedan efter stretchen så är det skuggboxning. Och allt bara släpper.

Jag rör mig bra. Blir smidigare och smidigare. Sparkar bra, slår bra. Blir så där härligt genomsvett men inte trött.

Sparringen är rolig. Får sparras mot två bra killar. Får mig ett par riktiga kängor - men inget farligt utan allt är skoj. Och jag blir sådär löjligt jätteglad och plirrig i huvudet som man bara kan bli efter en kanonträning. Det är roligt med boxning, sparkar, situps, stretching, ja allt blir roligt. En sån kick! Tackar!!!!

5 kommentarer:

Vida sa...

Härligt!

Anonym sa...

Sv: Hehe, jajemensan det är bara att maila!

carro sa...

Ibland talar hjärnan om en massa konstiga saker för en. Det kan vara lite svårt att avgöra om det är bullshit eller kloka tankar. Tror att du överlistade hjärnan denna gången:)

Snorkkis sa...

Härligt! Boxers-high? :) Söt bild på dottern där på Friskis&Svettis mattan!

Andrej sa...

Vida: Härligt är ordet!
Philip: Då kommer det en del roligheter på mejlen...
Carro: Jag vet inte vad som hände. Jag har nog en liten Findus som springer omkring i hjärnan på mig.
Snorkfröken: Sofia är helt klart morgondagens ledare på Friskis. Fem år och kör medelpass!