tisdag 17 februari 2009

Sliten, trött och grinig

Idag var det tydligen "Jag är trött på allt och inte motiverad till någonting"-Andrej som vaknade på morgonen. Trampade iväg på morgonen i minus nio grader och rak motvind till jobbet. Brukar oftast vakna till på vägen, men inte idag.
Satt och gick och satt och gick och det kändes som om jag inte fick någonting vettigt gjort. Ont i vänster knä. Ont i ryggen. Min kollega hade sträckning i låret. Det slutade med att vi satt och tyckte synd om oss själv och spred stämningen till alla i närheten.
Irriterade kunder i telefonen. Irriterade kunder på besök. Kallt. Stel. Ont. Seg.
BLÄ!
Jag kommer till dagis för att hämta Sofia vid halv fyra. Hon sitter i ett av rummen och ser knäckt ut. Fröken berättar att Sofia ramlat ner och skrapat upp ryggen. Stackars Sofia.
Kommer hem med ledbrutna Sofia vid fyra och skulle laga till pastaröra med creme fraich, bacon och champinjoner. Upptäcker utan att bli särskilt förvånad att champinjonerna är slut.
Om en timme skall jag kliva in i "dojon" och köra en och en halv timme kickboxning. Mentalt laddad? Nja...
Jag brukar faktiskt inte vara sån här. Men idag går det bara inte. Eller som Gubben Pettson sade: Det här är en sådan dag som man bara vill skall ta slut så man kan gå och lägga sig" Så sant, så sant.

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Sån dag behöver man en Findus som kan lura ut en på en fisketur, eller hur? Jag nöjer mig med att bli inspirerad av bloggar. Som din! Har oxå haft en sån dag idag, surmulen till tusan!

Andrej sa...

Magdalena: Var är metspöna när man behöver dem?

Magdalena sa...

Andrej: i ens skalle!

Anonym sa...

Den där Pettsson är klok han... och vissa dagar måste få vara sådana... även om du verkade få ett rätt bra avslut ändå trots allt... ibland kan man behöva en lite knuff i rumpan bara för att komma på rätt spår igen!:.)

Stackars lilltjejens rygg bara... hoppas hon mår bättre! Får sätta många coola plåster på den så känns det säkert bättre;.)