onsdag 7 januari 2009

Guldpass

Idag var det femte passet på fyra dagar. En medveten satsning för att få upp konditionen innan kickboxningen börjar på söndag.
PULS igen - naturligtvis. Ett riktigt, härligt, störtskönt svettpass. Till och med fötter och armar börjar harmoniera med varandra. Trots att det var jobbigt, var det ett pass som man nästan skrattade sig igenom. Tjoade till och med ett par gånger.
Nog för att kickboxning är roligt - men det finns inte mycket som slår stämningen på ett bra friskis-pass här i världen.
Gårdagens pass, intensiv, var dock en historia som jag snabbt lade bakom mig. Körde med huvudet in i väggen redan efter första styrkedelen och var totalt slut i halvtid. Tog det sedan medvetet lugnt under andra styrkedelen för att sedan stå och vara hur pigg som helst när passet var slut. Det var jättesnopet. Så jag lunkade iväg till löpbandet och ställde mig där i femton minuter (3,5 km). Då kändes det lite bättre. Konstigt med kroppen. Att den kan reagera så olika på pass med bara en dag emellan. Eller sitter det i huvudet. Det är kanske inte för inte jag biter tummarna av mig i sömnen?

3 kommentarer:

Vida sa...

Ja vad ska man säga om våra möten.. idag var det mest att vi stämde av vad som hänt sedan första gången vi sågs, hur diplomeringen gått och hur våra framtidsplaner ser ut :) Ett ganska vanligt samtal alltså.. en mentorcoach är precis vad det låter som.. det handlar inte bara om coaching utan även om mentorskap och det handlar mycket om vad klienten ( i detta fall jag) behöver stöd med.

Det kan vara att testa att coacha på ett nytt sätt, bli coachad i ett ämne som tex sin egen coachroll, att bolla klienter och hur man går vidare... ja nästan vad som helst. Att coacha någon som själv coachar är egentligen inte något annorlunda mer än att man kanske är mer van vid spelreglerna och vet lite mer vad man kan förvänta sig.

Det låter luddigt.. förstår du hur jag menar?

Liv

carro sa...

Bra tänkt där!!! Att lunka bort till löpbandet då energin plötsligt fanns där. Kom föresten på en backe du kan träna intervaller i. Backen upp till Fontin. Med start nerifrån rondellen. Ha, den blir ju toppen!!! Upp och ner 10 ggr *LER*. På en lunch eller nåt ;-).

Andrej sa...

Vida: Okej, inte luddigt alls. Jag var på en föreläsning om coaching, och föreläsaren framhöll att coachen inte skall lösa andras problem utan bara belysa dem, så att man själv får komma med lösningarna. Du vet; "Tänk själv"-skylten... Är det genomgående för all coaching eller finns det olika skolor?
Carro: Fontinbacken? Blaha blaha. Jag tänkte testa Burma-backen. Hehe...