fredag 1 januari 2010

Los cojones del fuego

Tack snälla, snälla ni för alla tips. Det verkade finnas en allmän välvilja att få ut Rysken i snön och kylan utan att rysskulorna skulle frysa bort.
Bästa tipset för att behålla de ädlare (?) delarna av mig intakta kom från Suzan: ett par vindstoppers från detta företag. Tack Suzan! Jag beställde ett par, men insåg att de knappast skulle komma innan 17.00 idag. Så jag började röja i garderoben och hittade... mina spinningbyxor. MYCKET fodrade både fram och bak. Egentligen lite vulgärt men jag skickar med ett foto. Känsliga personer håller för ögonen och bläddrar vidare:

Detta skapade "great balls of fire" i tio minusgrader. Min sambo och mina barn däremot tycker att jag slagit nytt rekord i pinsamhet.
Trots att jag är halvryss så är jag helklädd för vintermörker och stadsjoggning. Bättre synas än dö.

Och det är väl inte alla som skyltar med sitt namn heller. En present från min svåger som jobbar på ett företag som gör reflexkläder.
Mina kulor klarade sig väldigt bra, trots att jag var ute i dryga femtio minuter (8 km). Kanske att det blev lite väl "vadderat" men helt okej och klart mycket bättre än de istappar som annars bildas. Men som sagt - min sambo var djupt oroad över min mentala status.

8 kommentarer:

Suzan sa...

"Los cojones" blir ännu bättre o grammatiskt korrekt :)

Andrej sa...

Jaja. Okej. Jag läste bara franska i skolan, så det blev lite improviserat. Men nu är det rättat. Tack.

Vida sa...

Skönt att du tar hand om även de ädlare delarna i vinterkylan.

Gott Nytt År Andrej! Önskar dig ett härligt 2010 och ser fram emot att läsa många härliga inlägg från dig.

Varm kram från Liv

superstar sa...

Haha... avundas inte kylan!! ;)

Gott nytt & god fortsättning!! =)

Andrej sa...

Vida: Hej och gott nytt på dig också.
Superstar: D´samma och lycka till med 2010.

Huskatt sa...

ha ha ha, jaja, bara de funkar :)
Bra att du syns så fint med!
(som bil-förare tycker jag alltid att det känns lite värre att meja ner någon med namn, jobbigt att ringa ägaren och så *skämt*)

Trail.st sa...

Suveränt, har inte tänkt på att cykelbyxorna ju är vadderade så de borde värma kulorna bra, men när jag testade nu så går min vaddering inte så långt fram att de täcker de ädlare delarna så jag får isåfall vända dom bakåfram, och då kan vi ju börja snacka om höjden av pinsamheter sen ;-)

Sthlmsrookie sa...

Ser ut som att de i alla fall blev varmt och skönt? kika gärna in på min nya sida nu, du kommenterade den gamla ju:)