måndag 28 december 2009

Ole, dole, doff...

Jag är nu ledig en hel vecka från jobbet. Det är verkligen jätteskönt men ledig kanske är fel ord. Jag lovade att göra minst en sak om dagen som min sambo brukar sköta (och som hon nådigt gett mig lov till att göra):
Jag tjuvstartade igår med att städa kylskåpet. Idag skall jag testa att dammsuga, förutsatt att jag hittar dammsugaren och fattar hur den funkar (jag skojar - klart jag vet hur den funkar, det var ju jag som köpte den. Till henne, alltså). Plocka undan och ihop i förrådet (fy f---n). Gå ut med hunden, ta hand om barnen, laga mat ingår ju i själva konceptet när jag är hemma. Så ledig är väl fel ord - men jag behöver ju inte gå upp i svinottan iallafall.
Träningsmässigt så var förra veckan all-time-low: 2 timmar och 45 minuter. Jösses. Så lite har jag inte tränat sedan Jesus gick i kortbyxor. Men jag känner mig pigg i kroppen. Så denna vecka trappar jag upp aningens aningen:
Måndag - F&S medel och cirkelfys (2 timmar)
Onsdag - Fyspass på Ironman Majorna Kickboxning (nej, det är inte jag som håller i passet. Det var en av träningskompisarna som nosade upp detta pass och frågade om jag ville hänga på). Säkert 90 minuter.
Fredag - Njutjogg om jag känner att jag pallar efter onsdagen. Minst en mil ren och skär njutning.
Söndag - Skivstång på F&S. 1 timme.
Summa ca 5,5 timmar. Får se vad kroppen, knoppen och hjärtat mitt svarar på detta.

2 kommentarer:

Huskatt sa...

ha ha ha, vad är det där för nått? Som "hemmafru" får man ofta höra att man går hemma och har det lugnt och skönt...typ ledig :)

Andrej sa...

Huskatt: Det där är en myt. Om jag skall vara ärlig jobbar jag hellre än städar - det blir så fruktansvärt oorganiserat. Inga scheman, inga start- och stopptider.