lördag 19 september 2009

Hittat lite rutiner

Jag satt för några veckor sedan och hade ångest inför min träningsvecka. Dels för att semestern var slut och jag inte förstod hur jag skulle hinna med träningen när jag började jobba, dels för att jag inte kunde värda på Patriks skivstångspass på torsdagarna (det hade blivit flyttat till tisdagar istället).
Nu har allt satt sig lite och nästan blivit en vardagslunk. Fast en bra sådan. Min träningsvecka ser ut som följer:

Måndag: F&S - medelpass 1 timme, cirkelfys 1 timme.
Tisdag: Korean Kickboxing - 90 minuter
Onsdag: GBG´s kickboxning - 80 minuter
Torsdag: Vilodag
Fredag: TKD - 90 minuter
Lördag: F&S - Hoppis och Skuttis (det perfekta passet för att värma upp stela leder och onda muskler på. Du blir varm, men inte mer) - 60 minuter.
Jogging på eftermiddagen - 35-45 minuter.
Söndag: Korean Kickboxing - 90 minuter

Jag är hyfsad nöjd, men inte helt. Jag skulle vilja ha med ett styrkepass och ett rent sparringpass också. Jag hade från början planerat sparring i GBG kickboxning på lördagarna, men dotterns Hoppis kom ivägen.
Sedan skall jag i ärlighetens namn lägga till 6-7 mils cykling i veckan också. Plus lite brevbärarturer då och då. Ärligt talat känns det inte som om min kropp orkar mer än den veckan jag skissat upp. Kanske inte så konstigt eftersom det är 8,5 timmars träning + 2,5 timmars cykel i veckan. Jag är ju inte jätte-ung längre. Kroppen återhämtar sig inte alls som förut - inte alls.
Så jag kör på detta ett par månader till. Jag skall äta lite bättre = mer, för jag går ner i vikt. Jag ligger och balanserar under 80-strecket och dit vill jag inte alls. Och skulle jag känna mig oförskämt pigg så har jag ju torsdagen att köra pass på.

9 kommentarer:

Snorkkis sa...

Verkar som ett väldigt bra upplägg, och mycket träning! 11 timmar/ vecka; slå det den som kan!

Elisabeth sa...

Just nu så nöjer jag mig med att läsa om andras rutiner, mina egna får vila lite nu.
Det är iallafall en början...!

Varm kram..

Jonna sa...

jag menade prestationsångest som rätt positivt :)

Suzan sa...

Jag ska testa kickboxning idag!!! tjoho!

Andrej sa...

Snorkfröken: Jag räknar inte med transportsträckor och inte H&S heller. Men är lite orolig för att jag är sliten i musklerna. Skall testa lite återhämtningspreparat och se om det hjälper.
Elisabeth: Tack för kommentaren - och i jämförelse med ditt kämpande känns mitt liv som en vårbris.
Fartfylld: Jag förstod nästan det ;-)
Suzan: Shit pomfrit! Snart dags att åka till Södertälje och valsa runt i ringen med dig. Hehe!! Lycka till och var försiktig med dina sparringpartners :-))

Vida sa...

Känner verkligen att jag valt rätt ord om din blogg... vilket ord skulle du välja om min förresten för det skrev du aldrig och jag är grymt nyfiken!!

Andrej sa...

Vida: Mångfacetterad!

Jon Samuel sa...

Jag tycker det räcker ganska bra med den träningen du har lagt upp, så mycket mer behövs väl knappast? =P

Linda (myfajting) sa...

Grymt bra ju! U rock!