lördag 12 september 2009

Förkylda grisar?

Åtta personer hemma från jobbet. Min sambo ligger som ett kolli i sängen och andas som en elefant med nästäppa. Sofia snuvig och svullen runt ögonen.
Det är ju så att man börjar undra så smått. Är det grisen som har kommit hit till oss?
Nåja. Själv är jag pigg och frisk (Ah. Pigg och pigg... det är lördag morgon dagen efter ett kvällspass med TaeKwon-do, så allt är ju relativt) som ett mört som svalt en nötkärna.
Detta skulle bli en vilodag, men som jag svarade Fartfylld, så är ju vilodagar samma sak som att bli full på nyårsafton... alltså endast för amatörer (Citat från Dean Martin, som på frågan om inte Frank Sinatra drack lika mycket som hann, svarade -"Frank Sinatra? Jag spiller ut mer alkohol än han får i sig"). Och eftersom jag inte dricker alkohol, inte njuter av vare sig godis, läsk, pizza, chips, dip eller annat som skapar love-handles och flåstung andhämtning, så kanske jag skall unna mig ett special-lördags-pass. Typ en dejt med Olga?
Mmmmm... Tål att tänkas på. Och om jag INTE är hemma, så minskar risken för grisar och svin. Vilket ökar möjligheten för mig att vara vårdnadshavare för familjen. Eller hur?

PS. Glöm inte att lägga upp dig som följare, om du tittar in. Jag vill ha MÅNGA följare.

4 kommentarer:

Jonna sa...

haha, oj. jag blir full på nyår dessutom, så jag erkänner att jag ÄR en amatör! men det var ju då jag blev tillsammans med nuvaranden sambon så det blev ju bra ändå... och ve och fasa, så gillar jag faktiskt vilodagar då och då, numer. men jag är lite sugen på de där Olgorna ni pratar om!

Bajsugglan sa...

Nej men oj, äter du inte godis, pizza eller dricker alkohol.. ojojoj! om inte jag skulle äta det skulle nog min kropp förtvina för den är van vid sånt götte!
nejdå, men jag tränar o sitter typ aldrig still så det känns som det går på ett ut för mig!
trevlig helg!

Vida sa...

Hoppas alla snart är lika raska och pigga som du :)

Jag tycker dock om ett glas vin eller nåt annat gott ibland..

Kramar

Andrej sa...

Fartfylld: Jag skall inte säga något. Jag träffade min sambo på ölfestivalen i GBG. Vi var INTE nyktra. Det blir man däremot av Olgor. Testa!
Bajsugglan: Höj där. Snälla Bajsuggla, följ mig i bloggen. Snälla??
Vida: Jag med. Glass!!