fredag 14 augusti 2009

Höstens träningsschema

Jag har tänkt färdigt. Jag har dragit upp riktlinjerna för hösten kampanj. Jag får sedan se hur långt det håller, för jag spänner bågen högt (enligt mina mått, naturligtvis). Jag vill väldigt gärna tävla i kickboxning (LC) men vet fortfarande inte om jag får eller inte p.g.a. min PM. Jag har en känsla av att en tävling skulle höja inspirationsnivån en aning. Men, som sagt, jag kör på och ser var jag landar:

Måndag: Friskis, medelpass - 60 minuter (Värd), Cirkelfys - 60 minuter
Tisdag: Koreansk kickboxning - 90 minuter
Onsdag: "Mysjogg" (Eh? Finns det? Jag är skeptisk) - 10k i Fontin.
Torsdag: Friskis, Skivstång kondition - 75 minuter. Ett skivstångspass som avslutas med femton minuter intervallträning. Mhoa-wha-haaaa!
Fredag: Taekwon-do - 90 minuter, men relativt lätt träning.
Lördag: Göteborgs Kickboxning, sparring - 90 minuter.
Söndag: Koreansk kickboxning - 90 minuter

Vart tog den lilla, lilla vilodagen vägen? Behöver jag en vilodag blir det fredagens TKD som får stryka på foten. Den känns mest som en liten bonus, eftersom jag är med Sebbe på hans träning. Det blir, om jag räknar rätt, 10 timmar och femton minuter i veckan om jag lyckas ta milen på en timme.
Det absolut mest spännande blir cirkelfysen, skicstång kondition och sparring på Göteborgs kickboxning. Skall verkligen försöka snacka mig in där och få in en tå.
Wish me luck!

6 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Jisses... ja, det blir en del träningstimmar!:.))

Andrej sa...

MM: Devisen är mycket och hög kvalité! Mums.

Pain is just weakness leaving your body sa...

Jag tror att du får bättre resultat med en vilodag !!!

Andrej sa...

Pain...: Tror också det. Det är som vanligt. Det svåra är inte att välja till, utan att välja bort.

Huskatt sa...

Där har du fått ihop ett roligt schema!

Anonym sa...

Grymt roligt schema! :D