fredag 28 augusti 2009

Ett stort skämt.

Tog en brevbärartur idag på jobbet. Det blev några sjuka och datorerna funkade inte, så det kändes som en bra uppvärmning inför den mysjogg som jag skulle ta hem.
68 uppgångar - de flesta 4 våningar. Kliniskt rena från allt vad fastighetsboxar heter så jojomän, nog blev det en fin uppvärmning alltid. Det kändes väldigt bra i benen ändå så efter turen laddade jag med gröt och mycket vatten. Gjorde färdigt allt på jobbet och började förbereda mig för att dra på mig joggingkläderna. Just då öppnar sig himlen. Jag skojar inte. Det var som ett monsunregn. MED blåst. Jag bara skakade på huvudet när jag såg det. Sicket skämt att försöka springa i det där. Så jag ringde efter min kära sambo som fick komma och hämta mig istället.
Så jag får sikta in mig på ett grymt tufft pass imorgon istället - premiär på Hoppis&Skuttis.

4 kommentarer:

Huskatt sa...

typiskt, du som hade värmt upp och allt:)

Snorkkis sa...

Visst blir man sur när man inte kan köra enligt sin plan, men idag är du tillbaka med 100x energin!

Andrej sa...

Huskatt: Knappt varm ens.
Snorkfröken: Helt död idag. Kvickna till vid femtiden och sprang.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Känner igen det där... vi fick en hel del regnperioder här igår... tur att vi inte hann duka ut fikan på altanen...