lördag 23 maj 2009

Följer mitt schema

Jag har blivit rätt duktig på att göra som jag blivit tillsagd. Läste om intervallträning för kampsportare och det var ungefär som jag trodde: En kickboxare skall inte springa långt och skall inte skaffa sig mjölksyretålighet i löpning - då blir jag en bra löpare, inte en bra kickboxare: Lugn löpning en gång i veckan, intervallöpning en gång i veckan och då skall jag ligga under maxkapacitet. Mjölksyra skall jag kämpa med i boxningen, inget annat.
Sagt och gjort: idag blev det backintervaller för att lära mig behärska pulsen och jobba på att snabbt komma tillbaka till normalpuls. 10 minuter joggning, 6 ggr tvåhundra meter backintervall och avslutande nerjoggning. Inte särskilt jobbigt, men det kändes väldigt bra. Nyttigt. Och jag inser att jag har bra kondis - när det gäller intervaller.
Imorgon blir det kickboxning. Hoppas på mycket sparring.

3 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Den där träningen kopierar jag rakt av. Verkar kul! :)

Snorkkis sa...

Det låter mycket logiskt. Och det är väl också intervallträningen du gillar bäst av olika löppass?

Läste ditt tidigare inlägg nu också - grymt härligt. Kom på mig själv med att känna mig i pannan... verkade nästan lika platt som vanligt, kanske ett litet fiskben hade kommit till... :)

Andrej sa...

DaT: Upplägget i sin helhet kommer i dagarna på bloggen. Delar gärna med mig med sådant jag tycker fungerar bra.
Snorkfröken: Man skall bejaka sina styrkor. Fiskben? I mina ögon verkar du ha pannben som store bocken Bruse (bockan Brusa??)