söndag 28 december 2008

Åter till vardagen

Visst är det alldeles underbart att få komma tillbaka till vardagen igen. Ledighet i all ära, men det blir lätt för mycket av det goda.
Mat, godis, godis, mat godis i en aldrig sinande ström. Jag som dessutom är matglad i övrigt får ju totalfnatt sådana här helger.
Ett skönt pass på Friskis i fredags och ett skivstångspass idag har börjat rätta till saker och ting. Det blir säkert en del brevbäring imorgon och ett pass på Friskis - kikar lite på styrka/spinn för då blir det 1,5 timme.

Vad är det dom säger i reklamen: gött-gött-i-gött-gött.

Och så har jag återupptagit ett gammalt dåligt, gnagande samvete: IT-körkortet. Jag har bestämt mig för att det är onödigt att ringa folk i supporten för att lösa enkla problem i word, excel och powerpoint. Och eftersom jag köpte en laptop i julklapp till familjen så har jag suttit med ECDL hela helgen. Det är en gammal sanning säkert, men jag har förstått att vägen till att lära sig nytt går genom erkännandet av att man saknar kunskap. Och nu, när jag har erkänt för mig själv att jag saknar kunskap i Office, så känns det mycket lättare att sätta sig med körkortet.
Att allt som är så enkelt, skall vara så svårt!

1 kommentar:

Vida sa...

Det tog 6-7 timmar men det tog ett tag innan man kom in i det. Jag är nöjd med resultatet, men har lärt mig vilka bilder som jag skulle tagit i ett större format. Min mamma är jättenöjd men hon är ju inte den objektivaste... Tyvärr så har Blurb krånglat till det i deras senaste version när det gäller Blogger men hoppas de snart löst det.

Ha en skön vecka!

Liv