måndag 29 december 2008

Kondition + nyårssabbat

Idag blev det, som utlovat, ett PULS-pass på Friskis. Jag lovar och svär att jag var tvättäkta nervös innan passet började. Jag har haft och har fortfarande prestationsångest när jag skall göra något nytt/något jag inte gjort på länge.

Juluppehåll (mat+godis i kvadrat), magsjuka, förkylning och lite träning torde sätta även de starkaste nerverna i dallring (hehe... om det bara var det som dallrade...). Dessutom med nya stegkombinationer och ett pass som jag inte visste hur jobbigt det var på förhand - bara att det var "så himla roligt".

Frånsett från att jag då och då troligtvis såg ut som Mowgli när björnen Baloo skulle lära honom sin fotteknik och att finta (Oj. F´låt Pernilla. Nej, du är INTE lik Baloo) så gick passet mycket bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Trots begynnande träningsvärk och stelhet efter skivstången igår. Rent ut sagt gick det skitbra och jag märkte att jag hade kunnat ta i betydligt mer betydligt tidigare i passet.

Det blir PULS nästa måndag också!

Och nu tar jag en liten time-out från bloggeriet och ger mig av tillsammans med familjen till torpet Pikebröten i Värmland. Hoppas på snö och kyla och långa härliga promenader. Bilder kommer naturligtvis.

Ni får ha det så bra, och hoppas ni får ett riktigt fint och gott nytt år.

3 kommentarer:

Vida sa...

Ha det underbarast tillsammans med familjen när ni åker till Värmland.

GOTT NYTT ÅR!

Liv

Andrej sa...

Yes!!!!

carro sa...

Känner igen mig i det där. Nervositeten allstå. Vill ha kontroll och kunna utföra på ett värdigt (för en själv) sätt. Men passet verkade ju gott lysande!
Ha det så gott uppe i norr. Gott nytt år, både träningsmässigt och privat:)