lördag 13 september 2008

Rekordplanka och Familjejympa

Jaaaaa.
Där satt den! Igår, med min son och dotter som vittne, stod jag 4 min och 10 sek i plankan. Hade kunnat stå ännu längre men var så fokuserad på fyra minuter att jag faktiskt slutade själv efter fyra och tio. Finns potential för fyra och trettio, helt klart. Kanske något att köra med kickboxningen?

Och idag var det Sofia-premiär på Hoppis&Skuttis, eller familjejympa, som det heter nuförtiden. Gick jättebra, och Sofia träffade sin dagiskompis Emma där. Roligast var nog när man fick krypa på pappan som en myra. Under och över och på härsan och tvärsan. Och den halva bananen efter passet, så klart. Har lagt förslag på att vi skall använda oss av biologiska/KRAV-märkta frukter. Inget gehör än så länge med det kommer säkert.

Sedan är det bakdag: två limpor med Pauluns bröd ska snart in i ugnen - det är visserligen halvfabrikat, men Pauluns är grymt goda och nyttiga.

1 kommentar:

Anonym sa...

...jag har varit hemma i en och en halv timme nu och jag har fortfarande inte fått någon rulltårta...

God(hemkommen) granne