onsdag 24 september 2008

Positiv rehablitering

Det gäller verkligen att ta tillvara all den tid som finns just nu.
Jag har ju ett totalt träningsstopp sedan i fredags för att få ordning på mitt svullna knä. Det har blivit mycket bättre, och jag ger mig på ett skivstångspass imorgon. Gäller att hålla tungan rätt i mun och köra halva knäböj, så skall det nog gå bra.

Och det har gått bra att cykla till och från jobbet också (1,2 mil) även i uppförsbackarna. Tänka positivt, tänka positivt... tur att vi har Viktoria på jobbet - en människa man alltid tycker det är roligt att träffa och som (jag tror utan att hon själv vet om det) peppar och stöttar alla i sin omgivning. Tänka positivt är ett hårt och envist arbete, men jag klarar det bättre och bättre.
Ställer in den mentala klockan på att vara återställd och köra ett lättare kickboxningspass på nästa tisdag.

Så idag, när vi har ett sådant underbart väder, passade jag på att ta med mig barnen och hunden ut på en långpromenad. istället för att sitta hemma och längta efter träning. Ingen större mening att längta efter något man inte kan göra, så det kändes bättre att försöka hitta på något som ger energi tillbaka.
Och visst råkade vi gå förbi affären och kunde där handla lite förnödenheter. Slipper därför ta bilen ikväll och sparar bensin/miljö.
Vi passar på att suga ut det gôttaste av sommarens sista andetag. En liten vilopaus med en dricka, solsken, trevliga människor och annat som gör livet så underbart att leva.



Inga kommentarer: