lördag 20 september 2008

Hoppis&Skuttis med svullet knä

Det var som #%¤... vad min högerknä såg ut i dag när jag vaknade. Som en vattenballong, och ont gjorde det också. Kan böja benet i 90 graders vinkel, men inte mer.
Jag började med att gå ut med hunden (hundarna, vi passar goda grannens hund medan de är i Gränna... mums... polkagrisar) för att se om det gick att leda upp. Nja.
Iväg med dottern Sofia till Hoppis&Skuttis ändå eftersom det var min lördag att värda. Tack och lov för att Sofia var med!
Hon delade frukter, visade de andra barnen hinderbanan, hjälpte till med städningen efteråt och var på väldigt bra humör hela tiden.
Jag å min sida kunde nog inte genomföra en enda övning riktigt. Nu sitter jag och skriver med benet i bandage och hoppas på att svullnaden skall gå ner till på måndag iallafall. Träningen på söndag är bara att skrinlägga och plankan går inte heller att köra just nu.
Vad är det heter, nu igen? Lyssna på kroppen? Tydligen är jag en aning lomhörd. Men det är ju aldrig försent att lära sig, antar jag.

Inga kommentarer: