måndag 14 mars 2011

Träningsfull och värk-sam

Slut på nio dagars träningsvila.
Infektionen är (medicinskt) borta och det var bara en dags penicillin kvar så jag beslöt mig igår (i min enorma vishet) att börja träna med ett pass istället för två.
Lite slö kommer jag säkert att vara, tänkte jag när jag visslade ner till Friskis och Cirkelfysen.
Jojo.
Efter 15 stationer hade jag fullständigt rammat en två meter tjock armerad betongvägg. Jag fick slutföra de sista 15 stationerna på kvartsfart - illamående, full av mjölksyra, en puls som bara skenade och, ja, gelé i benen. Och idag kommer naturligtvis träningsvärken smygande lite smått.
Vila idag. (Och var är glassen... jag måste ha glass för att bota träningsvärken!)
Lugnt pass imorgon. Sedan skall det nog rulla på.

3 kommentarer:

BoelMaria sa...

Självklart ska man ha glass för att bota träningsvärk :)

Jonna sa...

Oj oj oj! Ja, man blir verkligen "nedgången" efter en rejäl infektion... bra att starta lugnt m.a.o. Inte typ dubbla pass, Vasaloppet eller så...

igår var första passet jag kände mig "pigg" på! Och då hade jag bara haft en rejäl förkylning.

Du har mkt spännande framför dig! Ser fram emot att höra mycket om det. Det var lite knaper rapportering från stavmilen tycker jag! =)

Andrej sa...

BoelMaria: bättre än penicillin.
Fartfylld: Jag lovar en fullvärdig bevakning från postmilen!!!