lördag 19 mars 2011

Intensivt

Jag var med på Friskis idag och körde två pass - dels HIT, dels station intervall.
HIT gjorde skäl för namnet (HögIntensiv Träning): Fyra stationer. Tre övningar per station. 4 minuter per station. En minuts återhämtning mellan stationerna.
Avslut med sprintstafett och pulstopp på det. Jag träffade mjölksyrebarriären efter drygt halva passet och njöt i fulla drag.
Exempel på en station? Jodå -, 10 kettlebells-svingar, grodhopp 10 meter, 10 armhävningar, grodhopp tillbaka 10 meter. 10 kettlebells-svingar. I fyra minuter. Mjölksyra - joooo....

Det andra passet var väl sådär. Ledarna hade lagt det på medelnivå, så det blev ju mer lagom. Vilket kanske var bra, för jag lär ha träningsvärk imorgon.

Tack till Lisbeth o Kicki för allt engagemang och entusiasm!!!!

5 kommentarer:

Tungviktarna sa...

Jo, du Andrej .. HIT var en HIT.
Intervallpasset ska vara "medel"... frågan är om du orkat mer, eller ???

Tackar och bockar .. för ditt engagemang också !!

Anonym sa...

Jo, du Andrej .. HIT var en HIT.
Intervallpasset ska vara "medel"... frågan är om du orkat mer, eller ???

Tackar och bockar .. för ditt engagemang också !!

Andrej sa...

Svar: Ha! Nä, det var väl precis vad jag tålde känner jag nu. Fasiken vad kul det var!!

Jonna sa...

Grymt! HIT-träning skulle jag gärna prova!

Och blev du avis på mitt långpassförslag eller varför "arghade" du? =)

Christer sa...

Den typen av stationsträning är grymt utmattande men samtidigt extremt kul