torsdag 27 maj 2010

Yoga-premiär

Nu har jag varit på mitt första yoga-pass:
Hunden.
Katten.
Barnet.
Solhälsning.
Plogen
Avslappning.

Det var på det hela taget en kuslig och skrämmande upplevelse. Jag trodde i min naivitet att det skulle vara en "skönt" pass - alltså lugnt och med fokus på avslappning. Det skulle vara lite småmysigt.
Oj! Ojoj! Aj! Aj aj ajaj!
Jag är fruktansvärt stel. Jag har enorma spänningar i hela kroppen. Axlar, korsrygg och ben skriker av smärta. Det är INTE behagligt, inte jobbigt, inte svettigt och inte avkopplande. Det är bara plågsamt. Jag klarar inte av att ha hälarna i backen. Jag klarar inte av plogen (plogen var ett skämt. Jag kunde kura ihop, det var det enda). Jag kunde inte rulla med överkroppen.
Under avslappningen tror jag att jag somnade. Pinsamt? Ja!

Men jag skall ge mig på något pass till. I höst.

9 kommentarer:

Huskatt sa...

Jösses, efter det där vågar jag inte prova!:D

Marica sa...

Du tänker väl inte ge upp va ?? I kväll har bl.a plogen räddat mina ben och nacke efter löpning och Zumbande och sen skönt huvudstående för att skaka lite reda i min skalle och barnet för att landa i mig själv :)
Redan om nån månad går det bättre och hälarna är det många många med dig som inte får ner.Man får inte va ensam om ngt alls ;)

Suzan sa...

det e ju sjukt jobbigt!

Tove sa...

haha:) Själv provade jag på någon slags Ungersk yoga vid en hotelpool på Zanzibar. Jag hakade på ett Ungerskt träningsläger....haha..det var en upplevelse!

malin sa...

Skrämmande och kuslig upplevelse? Jo, så tyckte nog jag med efter mitt första yogapass. Jag avskydde det!

Men så kom en av mina nuvarande bästa vänner fram och sa till mig att anledningen till att jag avskydde det så mycket kanske var för att jag verkligen behövde det.

Det var 8 år sedan. Nu är jag yogainstruktör.

Och jag tror på dig. Du kanske också behöver det.

Anonym sa...

http://www.facebook.com/peter.erlandson

BoelMaria sa...

Ge inte upp!!! Det kommer bli bättre, jag lovar. Jag kände precis likadant som du i början, men fortsatte just på grund av det. Och nu är jag faktiskt inte riktigt lika stel längre... :)

Linda Rö sa...

Häftigt!! Låter som ett måste att prova!!!!!
Ha en underbar kväll!!

Andrej sa...

Huskatt: Näää... det är nog inget för dig. Du pallar inte det, helt enkelt ;-)
EveryDay: Tack för stöttningen. Nu så här i efterhand känns det bättre.
Suzan: Japp.
Tove: Ännu värre alltså. Går det?
Malin: Du är en mycket sjuk människa, Malin. Nä, skämt åsido. Jag tror på yoga.
Peter: Ojsan. Snacka om blast from the past.
BoelMaria:Jag skall fortsätta. Jag behöver det verkligen.
Linda Rö: Prova. Och ha en bra kväll du m!