lördag 9 januari 2010

Hoppis och cirkelfys och ryssfys

Hoppis gick ju bra idag. 4% av alla föräldrar har förstått att du skall betala ny terminsavgift några dagar innan passet. 18% är ute i god tid och betalar halvtimmen innan, när det fortfarande är någorlunda hanterbart. Resten vill betala, något förvånade, 1 minut innan passet börjar. Hmm... Same procedure as last year?
Cirkelfysen som gick av stapeln fyra timmar senare var mer organiserad. Nytt pass, nya stationer och jag tittade noga när instruktören sprang genom de tio stationerna och visade hur de skulle utföras.
-"Det ser ju inte jobbigt ut" tänkte jag lite försynt.
Det var det inte heller. Andfådd, javisst men inte alls lika dimmig av mjölksyra som jag kunde bli på det förra upplägget. Alla andra tyckte att det var MYCKET jobbigare är det förra upplägget. Jag pratade med instruktörerna efteråt - och de trodde att jag utförde övningarna fel. Jag med. Så de skall hålla ett extra öga på mig på måndag när nästa pass går. Oh å.
Och nu sitter jag och går igenom fyspasset till kickboxningen för imorgon. 15*45 sekunder. Intervallträning med inriktning på axlar och kondition. Med grym musik. Oj oj oj.
Och så har jag hittat en fin hink att ta med mig.

4 kommentarer:

Caty sa...

Lycka till på passet på måndag!:-)

Huskatt sa...

Hm..man ska nog göra övningarna jädrigt "fel" om man ska komma ut efter passet och tycka att det var tamt.
Jag tror du snarare har för bra flås. Det var nog ingen utmaning för dig helt enkelt.

MassageLotta sa...

Kul med boxning, men jag får så nedrans ont i tummarna när jag slår....blääää!!

Philip sa...

Tackar! :)