tisdag 10 november 2009

Liemannen

Idag kände jag mig som liemannen när vi körde fysen på kickboxningen. Fast jag skrattade inte åt dem som en efter en låg på knä och stönade - "Jag orkar inte mer".
Jag blev förbannad och sur.
Piss-sur och piss-irriterad.

Här ber huvudtränaren mig att köra fys och det enda jag får höra, efter första övningen, är en massa gnäll och klagande på att det är så jobbigt och jag har så ont och jag orkar inte...
Ärligt talat. Vem f-n tror på fullaste allvar att vi kan köra fys UTAN att det är jobbigt?
Så jag körde ännu mer. Tills INGEN orkade. Då tyckte tränaren att det räckte. Och jag var fortfarande irriterad. Jag misstänker att han såg det. Och några andra med. Jösses amalia.

4 kommentarer:

Vida sa...

Jag håller verkligen tummarna att det inte blir så som du skrev på min blogg...

Kramar

Jonna sa...

du verkar vara inställd på 100 % max varje träningspass :) mysträna sådär lite uppehållande emellanåt är inget för dig?

Huskatt sa...

Det där känner jag igen. Och ja, man blir irriterad.
För egen räkning, mest på gnället, inte att de inte orkar.
Eller snarare, inte vill mer..

Andrej sa...

Vida: Det blir nog så. Men det öppnar möjligheter.
Fartfylld: Passet i övrigt var inte 100%. Snarare 60. Jag tycker att någon del (5-10 min) kan vara åtminstone 85-90%.
Huskatt: Precis. Det var några som inte orkade, hade sämre kondition och gjorde övningarna outhärdligt långsamt. Men de gav sig inte. Det är den inställningen som gäller.