onsdag 22 juli 2009

Vissa slutsatser.

Jag drar vissa slutsatser efter första sparringen på två månader.

  1. Konditionen lämnar inget att önska. Vi gick 10 st. 2-minutersronder, 5 st 1-minuters (utan vila mellan) och 2 st. 3-minutersronder. Inga problem att hålla mjölksyran i schack och flåset under kontroll. MVG på den punkten. Att jag fick lära mig skillnaden mellan aerob och anaerob träning har gjort så otroligt mycket att jag knappt tror att det är sant.
  2. Handteknikerna var ett skämt. Men det började lossna lite under passets gång, men oj vad det var pinsamt i början. Handskarna viftade åt alla håll och kanter, garden vidöppen och, ja, helt enkelt ett IG.
  3. Lowkicksen var det inte så mycket med. Jag tror vi bara körde två ronder med svep och lowkicks och då var inte mitt stora problem att utdela, utan att skydda sig. Baksidan på höger lår mår INTE bra idag. Och då sade ändå killen jag sparrade mot att han var snäll. Ett IG på blockeringarna, men det var första gången jag fick testa "live" så det är inget jag hade förväntat mig skulle vara bra.

För att sammanfatta: Jag var otroligt nervös innan vi satte igång. Killarna och tjejerna i Gbgs Kickboxningsklubb ser INTE snälla ut, men som vanligt visar det sig att de har ett hjärta av guld. Konditionen är kanon. Grym mjölksyretålighet i hela kroppen. Ringrostig som en järnkamin som stått utomhus i två år, men det började lossna i slutet. Mycket att lära när det gäller blockeringar med benen. Ujujuj.

Slutsats: på torsdag åker jag in med mitt avdomnade baklår och kör ett dubbelpass. Först teknikträning i 90 minuter, sedan sparring 75 minuter. Dags att knacka rost, med andra ord!

Som bonus tar jag en riktigt långsam njutjogg ikväll för att mjuka upp låren.

9 kommentarer:

Trail.st sa...

Tokgubbe ;-)Jag skulle inte våga gå in och sparra mot de där galningarna...

Andrej sa...

Piratfarsan: D e lugnt. Du minns ändå inget om du tappar garden, varken smällar eller annat. Live longer - live like a guppy!

Huskatt sa...

Jag trodde man hade skydd för att slippa blödningar i benen !
Det måste värka som tusan nu!
Men för all del, det låter väldigt roligt :)

Andrej sa...

Huskatt: hehehe... skydden är till för att skydda den som sparkar - inte tvärtom.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha... sällan jag kan hålla mig för skratt när jag är här inne:.))

Du är ju så härlig!

Tack för tipsen om böcker också! Och det skulle nog inte vara något fel i om min man blir som dig i sin papparoll:.))

Andrej sa...

MM: Tack.

Anonym sa...

Vad rolig det låter!!
Jag vill tacka dig för inbjudan när jag var i Gtb. Tyvärr hann jag inte att åka ditt. Du vet, det var många fotbols matcher och mm.
Men vi får hoppas nästa gång!
Du är också välkommen hit! ;)
Kram.

Snorkkis sa...

Kul att du märker att konditionen är som den ska! Och tekniken kommer säkert tillbaka också bara du kommer igång på riktigt.
Verkar vara grymt tuffa pass ni kör!

Andrej sa...

Coyntha: Förstår detta. Jag märker att jag blivit gammal för jag skippar Göteborg när det är Gothia. För mkt folk, helt enkelt.
Snorkfröken: Jodå. Det kommer. Och grymma pass är kula pass!