tisdag 21 juli 2009

Dagens pass...

...blir ikväll. Tar med mig mina skydd och sticker in till Göteborg för att köra sparringpasset. Det är i runda slängar två månader sedan jag sparrades, men jag har spionerat på killarna och tjejerna. Det verkar inte värre, utan snarare lite lugnare än i Kungälv. Men det är ju som jag skrivit förut två saker jag inte behärskar alls - låga sparkar/svepningar samt att gå in på kroppen (vilket säkert hör ihop). Koreansk Kickboxning håller avstånd till motståndaren, långa sparkar där vi träffar med vristen och nedre delen av smalbenet. Vanlig kickboxning - ja, det är helt enkelt andra tekniker.
Räknar tänderna innan och efter och får se om jag hamnar på minus eller inte.

5 kommentarer:

Huskatt sa...

Hoppas tänderna är lika många när du tränat klart :)

Marica sa...

Du överlever, feel no fear ;0)

Daniel sa...

jisses, svettades genom ditt inlägg.

Andrej sa...

Huskatt: Målet är plus/minus noll.
Pain: Visst är det bra. Fear can never hurt you!
Daniel: Gratismotion. Vilken affärsidé!

Vida sa...

Det löser sig..

Förresten, vill du gästblogga hos mig? Valfritt ämne och ett stående VALFRITT erbjudande så ingen stress eller press.. tycker att det skulle bredda min blogg lite med andra perspektiv än bara mina..tar inte illa upp om du tackar nej..

Kramen