onsdag 8 juli 2009

Dagens

intervallträning kom från djupaste helvetet - jag bestämde mig för att jaga bort demonerna som de genmanipulerade backarna i Fontin skapat.
10 minuters uppjogg. Kändes bra men gick egentligen för snabbt för jag låg på 5:00/km. Hur som helst, efter lite stretch och mental laddning körde jag igång:
2*1 km som i stort sett bara går uppför.
2*500 meter som är den sista "mördarbacken" i spåret.

Summering: Fruktansvärt trött när jag kommer upp för sista backen, varje gång. Hämtar mig dock oförskämt bra varje gång. Riktigt fräsch efteråt. Har jag nu äntligen lyckats jag bort demonerna från Fontin? Testar på lördag och springer 5 km och det skall bli kul att se vilken tid jag får.

Men: skall jag vara så fräsch efter ett intervallpass? Känns nästan som jag har fuskat! Hur känner du dig efter ett liknande intervallpass?

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Jag känner mig helt slut bara av att läsa om ditt intervallpass! Och vilket tempo redan på uppvärmningen. Hatten av och tummen upp!

Magdalena sa...

Vilken fart! Du har tränat upp löpningen bra på kort tid! väntar med spänning på 5 km-resultatet!

Huskatt sa...

Hämtar mig rätt fort med, men gillar inte intervall alls. så jobbigt. Men jag gör det ändå. Effektiva grejer.
Ska bli spännande att se vad som händer med din tid!

Andrej sa...

Snorkfröken: D e just d. Tar jag verkligen i tillräckligt eller, hemska tanke.... har jag fått kondis?
Magdalena: Jag kommer få prestationsångest och släpa mig runt på 40 minuter blankt.
Huskatt: Japp. Spännande/skrämmande!