lördag 30 maj 2009

Sliten eller inte sliten, det är frågan!

Jag har varit sliten sedan passet i tisdags. Ont i lederna, närmare bestämt. Knän, armbågar, axlar och en småstukad vänsterfot.
Så varken medelpasset - puls eller skivstångspasset på onsdagen och torsdagen var högintensiva. Snarare ett sätt att smörja upp kroppen och dess leder. På fredag skulle det bli TKD, men det blev annorlunda, vilket ibland kan bli väldigt roligt. En av tjejerna (svartbältare) skall tävla i kickboxning nästa vecka och kämpar med både vikten och psyket. Så när övertränaren bestämde att det blir mönsterträning, var det inte något som varken jag eller hon ville. Så vi körde något betydligt roligare: Intervallträning med mittsar.
Tvåminuters pass. I trettio minuter. Plus en riktigt svettig uppvärming Så idag var jag inte direkt alert när jag hasade mig ur sängen.
Men nu, på kvällen, är kroppen piggelin. Gräsklippning, en cykeltur med Soffiproppen, en god middag (rökt makrill med färskpotatis och romsås; efterrätt - vaniljglass med färska jordgubbar. Vilket innebär att det finns en Gud någonstans för det var gudomligt gott. Dessutom dog jag inte av glassen som man påstått i GP) och lite umgänge med våra grannar gjorde tydligen susen. Så det blir en längre joggingtur - jag har en sådan i veckan enligt mitt program. Och bättre kväll än denna blir nog svår att hitta i år.