torsdag 28 maj 2009

Glass-sorg

Nu har en läkare gått ut med att glass är det mest onyttiga man kan äta. Socker, fett, glukos och inget av värde i form av fibrer eller mineraler. Hälsovådligt, helt enkelt.
Nu har jag knappt ens slickat på reklambladen från Hemglass i år. Men det har varit en av de saker jag saknat mest och som jag tänkt "fuska" med i sommar.
  • Vaniljglass med jordgubbar.
  • Fruktsallad med sorbet.
  • Magnum Almond
  • Ett rån med en kula blåbär, en kula melon och en kula nougat.

Och nu visar det sig att jag i stort sett kommer att dö knall och fall om jag äter detta. Hur skall jag göra nu då?

Dö med ett leende på läpparna och "glassmustach"?

8 kommentarer:

Piratfarsan sa...

Fick ett tillfälligt synbortfall när jag försökte läsa detta inlägg, hoppas det inte var något viktigt som jag nu missar. ;-)

Huskatt sa...

Ska man inte kunna äta glass? Ser det som min mänskliga rättighet att smaska glass en varm sommar dag.
Får väl hoppas på regn-sommar då...

Jonna sa...

Jag blev också rätt less när jag läste den artiklen, "glass det värsta som finns" ... va sjutton, man ska ju leva också!

Andrej sa...

Piratfarsan: Jag mejlar över en vit käpp med jordgubbssmak:-)
Huskatt: Jag vill ha sol på sommaren. Jag får stirra döden i vitögat!
Jonna: Ja. Precis. Hur skall jag kunna leva utan glass på sommaren. Det är ju som att säga att jag inte får bada. Eller sola. Eller grilla. Bah!!

Vida sa...

Fuska på :) Om du äter bra i övrigt gör inte en glass nån skillnad (tro mig, jag snackade mat varje dag i 4 år och har arbetat med kunniga nutrionister)..

/Livert

Andrej sa...

Vida: Hoppsan. Här kommer det fram ya sidor av dig. Vad spännande! Och jag får väl lyssna på dig. Jag brukar ju göra det.

Snorkfröken S sa...

Men glass är väl bara fryst mjölk? Jo, så är det!

Lät som om lördagen skulle ha varit en riktig mönster-dag; härligt!

badgear sa...

Eller så gör du din egen glass - söta med honung för skojs skull.

Fast jag är för lat, jag köpte mig 2 liter igår och svalde en fjärdedel av byttan i ett svep.

Men visst, nyttigare grejer kan man äta. Det är mest skräp i den industritillverkade glassen.