tisdag 20 januari 2009

Naprapat-ilska

Min älskade naprapat såg så där oändligt trött ut när hon såg mig stå i väntrummet. Igen.
-"Kom in"
Jag lommade in och kände mig ungefär som en förstaklassare som skall in till rektorn för en krossad glasruta.
-"Vad har hänt?" frågar hon och ser så där kritiskt på mig, ungefär som en rektor skulle ha gjort.
-"Nja, jag var ju här förra måndagen med ryggen" börjar jag. "och jag blev jättebra väldigt snabbt. Så jag tränade torsdag - lördag och då small det bara till i ryggen igen. Jag förstår faktiskt ingenting" fortsätter jag.
-"Men du skulle ju inte träna, sa jag ju" säger naprapaten. Sedan tror jag faktiskt att hon himlade med ögonen. -"jaja, klä av dig så får jag se hur illa det är"
Det är konstigt. Det där med minnet, alltså. Jag har inget minne av att jag inte fick träna. Inte alls.
-"Det enda positiva med detta är att du svarade så snabbt på behandlingen förra veckan" säger hon och fortsätter "och lyssna nu för du måste vara en av de mest envisa människor jag träffat. Du. Får. Absolut. INTE. Träna. På. En. Vecka!" och jag såg något mycket bestämt och strängt visa sig i hennes ögon. Jag tror till och med att jag bockade lite när jag skulle gå därifrån. Så här i efterhand var det nog lättare att möta rektorn än min älskade favoritnaprapat.

Jag är med andra ord satt i karens. Boktips någon???

5 kommentarer:

Marica sa...

Hej!
Oj vad jag känner med dig, och konstigt vilken minnesförlust du fått!!! Det är lite som när jag har mina egna regler om när och vad man kan träna vid förkylning + att jagtar snabb crp på jobbet >8 ingen träning <8 grönt att träna inomhus.

carro sa...

Aha, träningsförbud! Ja du, den läxan är minsann inte skön att få.
Angående ditt förra inlägg. Min uppfattning är att man främst hittar grabbarna på olika träningsforum, där de skriver träningsjournaler och träningsdagböcker. Typ body.se och kollozzeum.com.

Vida sa...

Det är nog bäst att göra som hon säger låter det som. Speciellt om hon är duktig.

Tror att jag kommenterade om Momo boken men den verkar vara helt borta så jag skriver igen. Vet inte om du får tag på Momoboken eftersom den har några år på nacken men biblioteket har den säkert annars.. och du kanske tom kan läsa den för barnen (vet inte hur gamla de är) eftersom det är en barnbok.

Vet inte vad du tycker om för böcker men:
Flyga drake
Stieg Larsson triologin så klart
Vindens skugga
Tillsammans är man mindre ensam (men det kanske räknas som en tjejbok?)
... är några av de böcker jag läst och tycker om.. men det finns ju massor!

/Liv

Anonym sa...

Har tänkt på det nu när jag kikat in här ett par gånger... och ta inte illa upp! Lova?

Men borde du inte ha en lite fräckare design på bloggen som verkligen visar på träningen, familjen, ditt intellekt... ?

OM OM OM du vill, och inte är helt nöjd med nuvarande design eller vill variera, så får du gärna låna min bloggdesigner. Hon kan göra typ allt!

skickar med en länk till henne i fall att... www.bloggdesignbymalin.blogg.se

Andrej sa...

Pain: hehe... måste vara ett virus som går...
Carro: Jag lär mig något för varje läxa. Tack för tipset, skall kolla om killar är lika duktiga som tjejer på att skriva.
Vida: Lånar den idag. Vill inte barnen (5 och 12) lyssna så läser jag själv. Och jag har en bok ´kvar i trilogin. Den blir min belöning när jag renoverat färdigt Sebastians rum.
MM: Men snälla... jag tar absolut inte illa upp, tvärtom. Jag skall använda mig av henne. Det var ju inga stora summor det rörde sig om. Tack så hemskt mycket för tipset.