söndag 9 november 2008

K-O?

Sedvanlig kickboxning på söndag från klockan två till halv fyra.

Jag kan konstatera flera saker:
1. Jag har blivit mycket bättre på sparkar
2. Jag har fått bättre kondition i sparringläget. Orkar med fyra omgångar i sträck a 3 minuter. Nåja. Jag flåsar som en gravid flodhäst (?) efteråt, men jag lyckas hålla uppe intensiteten bra.
3. Tiden går fruktansvärt fort. Känns inte som 90 minuter utan som 30.
4. Att köra ett medelpass med hiphop-moves dagen innan är självmordsläge. Känns som jag hade armerings-järn i ljumskarna, eftersom de två tjejerna bara jobbade i upp och ner-lägen.


Sedan kan mina blockeringar bli "lite" bättre. Fick smaka på en rundspark över munnen idag. Adno levererade och jag fick inte upp garden alls. Följde med med huvudet och kroppen och lyckades göra en smidig (? är gravida flodhästar smidiga?) baklängeskullerbytta för att genast ge mig in i matchen igen. Gott att komma tillbaka snabbt efter en pärla och visa att man inte tog åt sig. Och så får man ju en klapp efteråt också!

Skulle plåtat gänget idag men kom aldrig till skott. På tisdag går nästa pass, så jag passar på att göra ett nytt försök då.

3 kommentarer:

Vida sa...

Visst är det härligt när man känner att man utvecklas.. men jag vill inte ha nån spark över munnen. Håller mig nog kvar på de säkrare nivåerna.

Ha det gott!

Liv

Andrej sa...

Hej vida. Kul att höra från dig.

Ville bara säga att en sådan spark inte gör ont. Vi har obligatoriska skydd: tand, fot, hand och allt annat.
Som att få en smäll av en hård kudde, ungefär. Du blir lite omskakad, men inget annat.
"Shaken, not stirred".

Vida sa...

Det har vi med men allt kan hända, har egentligen bara varit med på en träning där det gick illa och då råkade personen ha munnen något öppen och fick en spark på den.. lite läskigt faktist även om det gick bra. Glömmer aldrig det vrålet av smärta.

/Liv