måndag 25 april 2011

Jag ljuger....

..så att jag tror mig själv ibland. Fast jag erkänner förstås, för verkligheten kom snart ikapp mig och satte mig på plats igen.



Hur jag räknade? Jo, jag har två låtlistor som jag brukar använda när jag springer - en lite kortare och en lite längre. Det skiljer bara tio minuter på dem, och låtarna är i stort sett identiska. Så när jag hör att jag är på näst sista låten får jag tokfnatt - för det innebär att jag sprungit dryga 47 minuter. Vilket för mig är sjukt och overkligt snabbt.
Sedan, när jag väl tittar på låtlistan märker jag naturligtvis att det är den längre listan jag sprungit på - vilket innebär en tid på ca 57 minuter.

PS: Det där med järven ÄR sant. Den stod mitt på vägen och skrämde skiten ur mig. Och så vill jag be alla äkta värmlänningar om ursäkt för den dåliga imitationen av värmlänska - men "when i Rome...."

5 kommentarer:

Huskatt sa...

Men du springer !
Lite avis är jag, men springa med brutet revben är inte att tänka på ens.

Trail.st sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trail.st sa...

Underbart att höra lite go Göteborska, man saknar allt bästkusten ibland. Du lurar inte mig med fakevärmländskan :-)

BoelMaria sa...

Fast för att ljuga måste man göra det medvetet eller?! Och det här var ju bara ett misstag... Sjukt bra att springa en mil oavsett tid!

Jonna sa...

Härligt med all löpning ändå! Och vilka bilder från er stuga, verkar underbart!