onsdag 16 juni 2010

Maxpass på medelnivå

Det är ofattbart hur fort min form förändras. Jag har inte kört några styrkepass på flera veckor men ägnat tiden åt jogging istället (allt från 5:00 till 6:20-tempo). Idag ramlar jag halvt oförberedd in på Pernillas superroliga pulspass som värd och upptäcker två saker:
  1. Jag har otroligt bra kondis och pulsdelarna av passet som för något år sedan sög musten ur mig gick nu lätt som en plätt.
  2. Styrkedelen var rena tortyren och jag orkade knappt göra armhävningar på knäna. Fy vad pinsamt och vilken tur att ingen av träningskompisarna från kickboxningen såg detta spektakel (hoppas jag).
Å andra sidan. När jag började för fyra år sedan orkade jag inte genom ett vanligt medelpass. Så med detta i perspektiv är jag nöjd. Och lite mer sugen på att träna styrka.

7 kommentarer:

Huskatt sa...

Det där känner jag igen. Är det inte rätt svårt att få till en bra balans mellan flås och styrka?

Suzan sa...

Blir tvärtom hos mig, bättre på styrka än flås.. vi får peppa varandra! heja!

karatemamman sa...

Jag tycker också att det alltid blir lite antingen eller mellan styrka och kondis... Vete sjutton vad man ska göra åt det.
Kul att det går bra i alla fall :)

BoelMaria sa...

Just nu är min styrka bättre än någonsin, men konditionen riktigt kass. Håller med de andra om att det där med balans är svårt.

Andrej sa...

Svar: Jag tycker att crossfit är den ultimata träningen för styrka och flås. Men det är ju en träningsform som just nu ligger på is för min del.

瓊文瓊文 sa...

一時的錯誤不算什麼,錯而不改才是一生中永遠且最大的錯誤......................................................................

fartfylld! sa...

haha ja sådär är det ju verkligen... man tappar styrkan så fort! så det är bara att köra på med parallell träning, jämt..