torsdag 28 januari 2010

Bra coach

Jag hade mitt coachmöte idag, långt bort från kontorets stökiga rum. Jätteskönt att få komma iväg och sitta i lugn och ro och gå igenom målbilder, upplevelser och annat som maler i ens hjärna.
Framför allt att få sitta med en person som lyssnar och har tystnadsplikt. Lite som att bikta sig, faktiskt. Jag kan vara öppen med alla mina svagheter, tillkortakommanden och tvivel utan att den som lyssnar skrattar åt mig eller retar mig för det. Och när jag suttit och pratat en stund säger jag något som förvånar mig själv:
-"Jo, jag tycker ju inte längre att jobbet är högsta prioritet. Det finns andra saker som jag värderar högre, t.ex. träning och familj."
Hoppsan!
Inte något jag skulle vräka ur mig i ett utvecklingssamtal, kanske.

Lämnar rummet efter en och en halv timme med ett leende på läpparna. Rakare axlar. Mer energi. Och lugnare, för det mesta jag tvivlar över verkar andra ha tvivlat över innan mig.

8 kommentarer:

Huskatt sa...

Det där blev man smått glad av att läsa :)
Bra för dig!

Sofie RW sa...

Låter som balsam för själen. En bra start på helgen som snart börjar!

Stina sa...

Härligt :) alltid bra att prata av sig..

Vida sa...

Härligt när man hittar en coach som hjälper en hitta sina egna svar och tilliten till att de är ok.

Kramelikram

Vida sa...

Härligt när man hittar en coach som hjälper en hitta sina egna svar och tilliten till att de är ok.

Kramelikram

Jonna sa...

Och hur skönt är inte det att den insikten trillar ner, att det faktiskt finns andra före mig som gjort samma slutsatser, haft samma funderingar och tvivel... nice att få träffa coach ! Man kanske skulle satsa på att jobba statligt... om ens Posten är statlig längre?

Anonym sa...

Träning och familj viktigare? Har du halkat och slagit huvudet gubbtjuv?! ;)

Andrej sa...

Huskatt: Nästan som en rejäl sparring.
Sofie RW: Mycket bra start på helgen.
Stina: Ja. Verkligen jätteskönt.
Vida: Det blir väldigt personligt. Och väldigt bra.
Fartfylld: Posten är helstatligt, fortfarande. Med ett vinstkrav från ägaren. Och med stora krav på nöjda kunder och medarbetare. Därför satsar man på ledarskapet. Bara tacka och ta emot.
Badgear: Haha. Det behövs inte. Punchdrunk, du vet ;-)