torsdag 3 september 2009

Premiär - igen

Ja, jösses vad premiärer det är på hösten (eh? Slutet på sommaren?). Jag var ju i sunkiga gympasalen och träffade mina gamla träningskompisar i tisdags. Korean Kickboxing - kändes väldigt ovant men det var bara enkel teknikträning. En form av uppvärmningspass, kan jag tro. Det var lätt att se vilka som slarvat med sommarträningen. Tre ballade ur redan efter uppvärmningen och sedan ett par till. Snacka om att man blir skadeglad av att se sina träningskompisar stupa. Hehehe... men det är ju verkligen "skyll dig själv". Och jag får ha roligt...

Det lönar sig att ligga i under sommaren. Då kan man ha så här kul med träningskompisarna!

Däremot är det skillnad i inställningen mellan Korean Kickboxing och Göteborgs Kickboxning. Lite flamsigt, lite mesigare fys, lite slappare. Men det går nog att ändra på. Jag känner att jag gärna skulle kunna hålla i ett par övningar bara för att styra upp saker lite. Skall snacka med huvudtränaren som kommer på söndag.
Sparringen däremot är fortfarande för tuff, tycker jag. Alldeles för hårt, vilket gör att jag inte hinner testa nya tekniker. Irriterande - jag förstår inte varför någon vill gå för fullt när det är träning. Dåligt självförtroende???

6 kommentarer:

Huskatt sa...

gå för fullt, menar du att det slås och sparkas hårt?

Anonym sa...

Hihi, joo det kan bli lite så när de flesta väger minst 15 kg mer än en själv på brottningen :D

Betyder iofs att du tar ut dig ordentligt på gymmet, bara bra :)

/Linda

Andrej sa...

Huskatt: Ja. Fullkontakt är väl ordet. Fast det skall ju tränaren styra. Om ngn på GBG KB hade träffat så hårt som min sparring gjorde hade han åkt ut med huvudet före.
Linda: Skadeglädje är ju den enda sanna glädjen! PS. Tack för kommentaren.

Hieronymus sa...

Alltid jobbigt när folk går för hårt på träningen. Jag tycker generellt att det är OK att man "går hårt". Men det finns alltid en gräns. Det ska inte vara skaderisk. Och vill man tvunget sänka någon får man väl tävla istället.

Huskatt sa...

verkar dumt att damma på allt man har på träning.

Andrej sa...

Hieronymus: Håller med. Hårt är ok. Fullkontakt är bara kass kontroll.
Huskatt: Japp. Skall man skada sig får det vara på tävling.