lördag 30 augusti 2008

Cyklar och demoner

Fick pappas "gamla" cykel. Behövde med stor nödvändighet byta min gamla cykel då den på ett finkänsligt sätt blivit utdömd av cykelreparatören.
- "Ta nu detta på rätt sätt" sade han och fortsatte att prata med mig ungefär som en läkare pratar med en patient som fåt en allvarlig sjukdom.
- "Missförstå mig inte nu. Men du kanske borde överväga att köpa en ny cykel?"

Pappa använde inte sin längre så jag fick hans. Tack pappa!

HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!
Servad hos min käre cykelreparatör, utrustad med en ny cykeldator och belysning skall nu denna eminenta cykel ta mig till och från mitt jobb i ur och skur, genom snö och drivis, motvind och medvind, få mig att stå emot mina mest nattsvarta demoner när de lockande viskar: "Ska du verkligen inte ta bilen till jobbet idag?"

Inga kommentarer: