söndag 4 september 2011

Cyklar

Hejsan alla!

Jag vill berätta för er att loppet i lördags gick alldeles kanon!
Totalt blev det 90 km cykel för mig, fast inte i ett sträck, utan 42 km transportsträcka till och från starten (okej - att cykla på 45:an var som vanligt en upplevelse i sig själv) och sedan själva loppet som mätte 48 km.
Däremellan lite fika, banan, fika, bullar, banan och (naturligtvis) en Gainomax,

Vissa underligheter:
Jag blir tydligen kissnödig när jag cyklar. Typ varannan mil, eller så. Och inte lite kissnödig heller, utan verkligen -"Nä, detta funkar inte, jag får hoppa av NUUUU". Är det verkligen så för alla?? Helskumt!!!

Jag tog visserligen inte ut mig men av någon anledning blev det mindre jobbigt att cykla ju längre jag cyklat. Jag kände av det i benen, visst, och jag var genomsvett, visst, men trött??? Nä. Ju längre jag cyklade, desto mer kunde jag ta i. Helskumt!!

Och varför skall jag jaga så fruktansvärt att jag inte tar mig tid att stanna och ta lite bilder. Vissa delar av sträckan (nä, INTE 45:an) var vidunderligt vackra.

Summering: Jag får blodad tand. Undrar vad som händer om jag har en riktig cykel och inte en 7-växlad cykelkorgsförsedd till-och-från-jobbet-cykel. Och om jag har cykelskor och clips istället för joggingskor på fötterna??
Hmmm... Någonting att tänka på!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Grattis! Kul att du fick blodad tand...

Trail.st sa...

Grattis.. Jag blir dock aldrig kissnödig när jag cyklar, tvärtom kan jag vara kissnödig när jag börjar, men efter ett antal mil är det borta.

BoelMaria sa...

Låter som det där med cykling är din grej!