fredag 13 maj 2011

Fredagsmys?

Det känns att det har varit några tuffa träningsveckor (för en gammal man som mig):
Jag har kört på i fyra veckor med 8-9 timmars träning i veckan - plus cykel till och från jobbet. Låt vara att all träning inte har varit högintensiv, men kickboxningen tar ju alltid lite extra. Nu på fredag sade kroppen gonatt: ingen träning idag, min käre gamle vän:

Båda knäna värker.
Ljumsken krånglar.
Höften värker.
Revbenen på vänster sida ömmar.
Vänster underarm och armbåge värker efter en smäll.
Korsryggen!

Nä, det får bli fredagsmys i soffan idag! Jag har hyrt två filmer: "The last airbender" o "Skyline". Är det någon som sett dem??

2 kommentarer:

BoelMaria sa...

Hoppas det känns bättre idag! 8-9 timmars träning/vecka låter lite väl mycket för min smak. Jag är glad de veckor jag får till mer än 4 timmar....

Huskatt sa...

Du gnäller lite och ynkar dig...men jag vet vem som kommer stå där och sparra för glatta livet, trots ont ryggen och höfter :D