onsdag 20 april 2011

De luras, de rackarna...

Mina löparskor är lurifaxar....
När jag väl kom ut på löparsvängen hade klockan blivit 20:55 och solen gått ner. Kallt som attan blev det. Löpningen var väl ingen större glädje - jag fick svårt att andas, spände mig. Det hela slutade att jag efter någon km tänkte om, slutade stressa och använde tiden till att jogga och träna lite teknik istället.
Den sista km ägnades åt kombinationen 30 m: höga knän, 30 m: jogg, 30 m: benspark etc.

Konstigt egentligen - jag kan ägna mig åt ett par timmars sparring och mittsträning flera gånger i veckan, köra dubbla pass med kickboxning och cirkelfys, men jag kunde inte springa 5 km???

Nå. Träning ger väl färdighet.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Du kom ju ut när många andra satt i soffa så dags! Bra jobbat!!!

Suzan sa...

samma för mig!!

Andrej sa...

Daniel: Tack! Fast hade du sett mig hade du nog gråtit en smula...
Suzan: På´t igen.

Friskusmajsan sa...

Ja som sagt, träning ger ju färdighet ;)

/friskusmajsan

Jessica sa...

I know! Det är som två helt olika världar :) Kul att läsa bloggen din!