Vaknade idag och började fundera (ja, jag kan det. Ibland) på vilken film som haft mest intryck på mig. Det var inte väldigt lätt: vilken film som jag helt magiskt sugits in i och som jag sedan aldrig kunnat glömma?
Hmmmm. Det blir fem stycken utan inbördes rangordning. Eller jo. Lite.
- Deer Hunter
- Sex, lögner och videoband
- Apocalypse Now.
- Pulp Fiction
- Fight Club
5 kommentarer:
Inception tyckte jag om men den lämnar inga djupa spår. Jag gillar Blues Brothers, Pulp fiction. Har så dåligt minne + att jag ser så många filmer... Jo, bagdad café och Hair!
Fin lista där Andrej! Reservoir Dogs är också en klassiker! :D
Kan definitivt hålla med om film 1,4 och 5! "Veronicas dubbelliv" och "Resan till Melonia" är annars två filmer som satt spår. Lite annan genre dock... ;)
Har bara sett 1.5 av de filmerna... har en del kvar alltså!
Fast du vet, det medvetna jaget har inte en jävla susning om vad det undermedvetna jaget gör. Men det undermedvetna jaget har stenkoll på det medvetna jaget...och när man vet det, då blir filmen helt plötsligt liiite bättre :D
Skicka en kommentar