onsdag 4 augusti 2010

Hästkräk

På fredag jobbar jag sista dagen innan semester. På lördag skall vi åka till Värmlandstorpet. Trodde jag.

N-o-o-o-o-o-o-t

Ena hästkräket har naturligtvis dragit på sig en svår inflammation i tanden och det blir veterinär, medicin och "avvakta" tills på måndag.
Sebbe bryter ihop (för att vi inte kan åka).
Sofia bryter ihop (för att vi inte kan åka/för att det är hennes häst)
Jag bryter ihop (för att jag tänker på antalet nollor på veterinärfakturan)
Annelie - ja, hon med.

BRA början på semestern!

4 kommentarer:

Jonna Fartfylld sa...

men fy vad tråkigt! hoppas ni kan ändra om i planerna och åka iväg så fort hästen är bättre... tyvärr har ju djur en tendens att göra illa sig då o då. min häst skar upp hela pannan på en plåt en gång... efter det skulle såret duschas med någon form av peroxid x antal ggr per dag plus pencillinsprutas i en halsmuskel. det var ett heltidsjobb, fattar inte hur man fixade det..

Bondbruden sa...

Aj aj inte kul när ens djur blir sjuka...

文王廷 sa...

堅持是為著某種目的或目標,而持續不斷朝向既定方向努力的一種意念。..................................................

Tove sa...

Tack för önskandet av trevlig semester och tack för de varama leenden din blogg bjuder mig på:)

Hoppas din semster styr upp sig trots "hästkräket" :)