onsdag 21 juli 2010

Min hjärna vill mig illa...

Vi var och simmade i Romesjön idag. Det är lite långtråkigt att simma, så hjärnan börjar hitta på något för att ha något att göra. Så min hjärna fick en lite underlig idé, som jag efter ett tag också började bli förtjust i.
Om man har badplatsen i Värmland som utgångspunkt så kan man väldigt lätt komponera triathloner. Min hjärna (som ibland verkar vara mer till skada än hälsa) funderade ut tre olika distanser:
Micro: 800 m simning, 15 km cykel och 6 km löpning.
Mini: 1 km simning, 25 km cykel, 16 km löpning.
Medel: 2 km simning, 50 km cykel, 21 km löpning.

Micro löser jag vecka 32 när vi är där. Bara för att känna känslan. Ingen press med tider och så, bara för att se hur det är. Micro borde vara en ren fröjd och glädje eftersom det är så korta distanser.
Efter det får jag lyssna på kroppen innan jag låter hjärnan lura i mig att jag skall genomför mini-distansen.

6 kommentarer:

Jonna sa...

Kul idé, du kan du!

Du har också utejympat ser jag! Härligt! Passet jag gick på idag var toppenbra, medel, DRYGT !

Suzan sa...

o folk kallar mig galen ;)

Anonym sa...

Här runt Linköping genomförs minitreatloner som motion och tävlingsform. Det är en tiondels ironman som genomförs. Jag körde tre stycken på 90talet. Det är 320 m simning, 18 km cykel och 4.2 km löpning. Det tog för mig lite mer än en timme att genomföra.
Det var jätteroligt.

Lycka till

Huskatt sa...

Hm...men ändå är det bra att hjärnan kickar in och avleder uppmärksamheten så där. Sen vad man funderar över, det kan tydligen vara rätt olika :)

Vida sa...

så det är sånt som dyker upp i din hjärna under en alldeles vanlig simtur... det skulle aldrig hända i min.. men så är jag ju inget för den typen av fysiska utmaningar heller.

Kramar

Tove sa...

Det lät inspirerande! Tacka hjärnan från mig;)