söndag 16 maj 2010

Söndag

Söndag är lika med helgdag. I de flesta fall.
Åkte ner till jobbet på morgonen och gjorde fyra timmar inför måndagen. Det är otroligt skönt att vara nere på en söndag och jobba - lugnt och skönt, helt ensam och stor chans att få göra färdigt det jag påbörjar.
Sedan var det träning. Sebbe skall enligt plan gå upp i juniorklassen i DM Kickboxning om tre veckor, så det är hög tid att vässa kondisen. Så idag tog vi löpträning innan hans kickboxning började och killen har kondis:
Vi sprang 2,5 km i 5:20-tempo och det är helt klart godkänt. Ett par pass till och vi klarar 5:00-tempo utan problem. Sedan 90 minuter kickboxning och nu är han rätt mör - för det var mycket fys på träningen.
Jag tog lite mod till mig och höll i sparkmittsarna i slutet av träningen. Snacka om att man glömmer känslan fort. Det gör ont att hålla mittsar. Sablar vilka märken jag har på kroppen.
Nu är det blogg, mat, sova. Imorgon är det som bekant... måndag!

3 kommentarer:

Huskatt sa...

Härlig dag!
Hm...jag min slarver lyckades få ett hörn av en mitz rätt i nyllet, det gjorde ont. Men rätt kul med. Äh, det där lät snurrigt :D

Linda Rö sa...

Hej.. Kikar tillbaka hos dig.. Härlig blogg.
Jag sparkade på kickboxar mitzar på Boxutb.. AJJJJJJJJJ!! *ler*
Ha en underbar dag!!

Jonna sa...

Härligt med löpning för er båda! Snabbt och bra tempo... jag har hört flera hävda att söndagar är en bra arbetsdag för då får man mycket gjort. Hrmm, kanske det, men jag skulle nog inte tycka det var värt för att åka dit en söndag och splittra helgen..

måndag, skitdag, fort. snuvig.