torsdag 18 februari 2010

Ny-tuff dag

Jepp!
Det blir bara hårdare och hårdare.
Idag vaknade jag 07:42. Åt frukost, gick ut med hunden, plockade disk och tvätt, tog med mig barnen in till simhallen där vi tillbringade två timmar med plask och hundsim.
Varmkorv efter badet, hem och läsa tidningen och laga lasagne.

Sedan skall jag nog ner till Friskis en sväng. Jag har en dejt idag. Med löpbandet. Jag tänkte pressa mig med 9 km/h hastighet i 45 minuter. Och ja, pulsklockan är på och jag vet att pulsen inte skall över 150/min.

Sist jag stod på löpbandet kom en av gyminstruktörerna förbi och "småpratade" medan ena ögat hela tiden sneglade på pulsen.
De är allt snälla, mina kompisar på Friskis.

5 kommentarer:

Trail.st sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trail.st sa...

Låter som en skön dag. Bara att få äta Lasagne..fasiken, nu blev jag sugen på det, och vi som skall käka kålpudding..hmmm.. Livet är inte alltid rättvist ;-)

BoelMaria sa...

Bra att de håller koll på dig ;)

Huskatt sa...

Dom är rädda om dig, BRA!
"Pannben"..det är jag då inte ensam om att ha ;)

Andrej sa...

Piratfarsan: Det var en skön dag. Och sedan lite snö... mumma.
BoelMaria: Man kommer inte undan.
Huskatt: I mitt fall börjar det nog snarare bli våtservett.