tisdag 22 december 2009

Miss-match-miss

Ibland blir det inte riktigt som jag har tänkt mig.
I lördags satt jag uppe till klockan ett på natten och pusslade med ett fys/konditionspass till mina kära kickboxarvänner. Tanken var att köra intervallpass på 45 sekunder med 15 sekunders vila mellan. Inga tyngder eller annat, utan bara med kroppen som utgångspunkt. 15 intervaller som skulle suga musten ur mina träningskompisar.
Själva passet var inte svårt att få ihop. Problemet uppstod när jag skulle klippa ihop musiken till passet. Alltså 45 sekunder musik med åtföljande 15 sekunder tystnad (då jag får chansen att visa nästa övning). Det slutade med att jag använde mig av Windows MovieMaker till detta, för jag har faktiskt ingen aning om vilket program jag skulle använda.
Det blev ändå någorlunda bra till sist. Förutom en sak. När jag kommer till träningslokalen så har någon bytt ut låset till jympasalens stereoanläggning!!!! Jag kom inte åt stereon, ingen musik, bara.... skit också!
Nå. CD-n finns ju kvar. Och huvudtränaren lovade att skaffa fram en bergsprängare. Men ändå.... vilket anti-klimax.
BTW, är det någon som vet om det finns något bra freeware-program som jag kan klippa musik i?

7 kommentarer:

Huskatt sa...

Så sanslöst irriterande det måste ha varit!
Tyvärr, inget förlsg från min sida.

SV: JAG VET !

Jonna sa...

Men du, GOD JUL och kram på dig!

myfajting sa...

Åh, jag avskyr när man inte kommer åt att spela den musik man jobbat ihop till ett pass! Har väl hänt en själv att man glömt spelaren hemma.

Hmm... kan detta vara ngt, har inte provat själv, hoppas jag inte luras

http://www.music-editor.net/index.htm

God Jul!

BosseWeb sa...

Kikka här för att hitta gratisprogram för det mesta som har med ljud .. att göra!
http://www.bosseweb.se/gratisprogram/gratis-ljudspelare-och-ljudredigering

God Jul!
Bosse på BosseWeb.

carina sa...

Alla sätt är bra utom dom dåliga, eller hur var det? ;)

sv; tack, jag är såklart tillbaka snabbare än blixten! ;)

Marica sa...

*Fnissar diskret*, lite Mr Bean Feelis eller? Nämen det är väl klart att jag lider med dig ;0) God Jul på Dig!

Andrej sa...

Huskatt: Jag vet att du vet. Innerst inne, alltså.
Fartfylld: God jul på dig själv och åk lugnt i spåret.
Myfajting: Tack för tipset. God Jul och hoppas du hittar rätt själv.
BosseWeb: Tack för tipset!! Och kommentaren!!
Carina: Åh, jag som trodde det var blixten som slog ner dig? God Jul!
Every day matters: Faktiskt. Det var så det kändes. Tack för den. Tror jag! God Jul!!