söndag 26 juli 2009

Morgondagens dråpligheter...

...börjar tydligen redan idag. Hur sjutton skall jag klara av jobbet efter fem veckors oändlig semester? Vakna klockan fem på morgonen och vara skärpt klockan kvart över sex? Och hur sjutton hann jag med att träna två-tre timmar MER i veckan när jag arbetade än när jag hade semester?
Tur att jag sparade alla lösenord på en liten lapp innan jag stack iväg. De gånger jag inte gjort det har jag ägnat två timmar med IT-supporten för att få tillgång till alla system igen. Jag blir lätt uppgiven när jag skall logga in och bara sitter och stirrar framför mig när jag ser lösenordets tomma fält. Och det blinkande strecket som liksom retas för varje blink.
-"Hej, Andrej från Posten Kungälv. Gällde lösenordet till ODR Online. Ja det var jag som ringde förut. Mmmm. Ett tillfälligt, javisst. sommar09, utan stora bokstäver och mellanslag. Tack. Ja, jag vet att det tar tio minuter innan det aktiverats. Tack igen, då."
Jo då. Det blir nog bra efter någon vecka eller så. Ekorrhjulet lockar...

4 kommentarer:

Marica sa...

Nä inte ekorrhjulet men alla dessa trygga ljuvliga rutiner:0) Jag tycker t.o.m att det ska bli lite skönt när skolorna börjar igen ;0)

Bettan sa...

Haha......straffet för att du retar gamla blondiner ;)

linda sa...

Tjo, det säger nog bara schwoop så är du inne i det. Får se det som skönt att komma tillbaka i rutiner igen kanske, och få upp ett tempo igen. Det är ju rätt gött när man myser på kvällen efter en effektiv dag på jobbet och jysst träning. :) Men visst, förstår precis vad du menar!

Andrej sa...

Pain...; Okej, visst är det skönt men visst är det konstigt att man trivs med att jobba 9-10 timmar om dagen?
Betty: Gammal? Du ser inte en dag yngre ut än 40! Jag menar äldre. Jag menar 30!!!
Linda: Tack för uppmuntran. Det brukar gå fast det känns avlägset.